مانگ

به معنی ماه

مانگ

به معنی ماه

حال ما

 فریادی و دیگر هیچ

چرا که امید آن چنان توانا نیست

که پا بر سر یأس بتواند نهاد.

 

 

بر بستر سبزه ها خفته ایم

با یقین سنگ

بر بستر سبزه ها با عشق پیوند نهاده ایم

و با امیدی بی شکست

از بستر سبزه ها

با عشقی به یقین سنگ برخاسته ایم

 

 

اما یأس آن چنان تواناست

که بستر ها و سنگ ها ،زمزمه ئی بیش نیست.

 

 

فریادی...

و دیگر

هیچ...!

 

نظرات 20 + ارسال نظر
کرگدن عاشق یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:37 ب.ظ http://www.fonex.blogsky.com

سلام مانگ عزیز
خیلی وقته که به ما سر نمیزنی
اگه وقت کردی یه سر هم به ما بزن
به روز شدم
حتما نظرتو برام بذار
چون نظرت برام مهمه
موفق باشی

C.S.R.M یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ب.ظ

مهدی دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:11 ب.ظ http://www.ebrahimi71.blogfa.com

سلام.
حال شما؟؟؟
ببخشید یه چند وقتی نبودم.
شعر قشنگیه ولی من یه خورده یاد برنامه ی مهران مدیری(مرد هزار چهره) افتادم که می گفت پول آب را جدا باید بدهیم پول برق را جدا و دیگر هیچ....

مصطفی شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:40 ق.ظ http://www.purtahanha.mihanblog.com

جالب بود

مرسی

faeze joOoOn شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:29 ب.ظ

slm.khooooooooooooooooooooooobi?bebin 4eghad kho6 gholam az vaghti omadam khone hamintooor wc hasam bekhoda

faeze&romisa یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:22 ب.ظ

slm maral man khab bodam naiomadam alan romisa baghalame dare khode6o miko6e keyboar2 das bezane oh jigh ke6id by

اُف.اون تپلو از طرف من یه ماچ محکم بکن.

faeze سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:36 ب.ظ

slm maral ,pas 4era nasakhti?.....ha

ساختم که.......

faeze چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:30 ب.ظ

bekhoda mige to blogsky vojod nadarad

مگه میشه من دارم میرم

shaghayegh پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:54 ب.ظ

slm.kojahaiii to?maral faeze ras mige.mige vojod nadare to blogsky!!!!!!

هست هست.

فائزه پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:37 ب.ظ

بخاطر تو فارسی نوشم خوبه از قبلی بچه گونه تره همون به درد خودت می خوره شوخییییدم دوست دارم بای بای[:S004:

دستتون درد نکنه . اما میشه فارسی هم توضیح بدید چی بچه گونس و چی رو شوخی کردید ؟ من که به شخصه بهم برخورد ؛(مانلی)

انوشیروان جمعه 3 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ب.ظ

ba salam shere zibaeie age tonestin sheratun ro baram mail konin khoshhal misham ba tashakor

ممنون از لطفتون . شما بیائید وبلاگ ما و شعرهای ما رو بخونید و نظر بدید خوشحال میشیم . چیز خاصی برای میل کردن نداریم .

فائزه دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:38 ب.ظ

مانلی جونم شما زیاد خودتو خسته نکن

باااااااا!!!!!!!!!!!! من چی میگم این چی میگه !!!!!!!!

فائزه سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:02 ب.ظ

آخه من توضیحم بدم شما نمیگیری وقتی میگم بچه گونس یعنی اوج احساساتمه

آفرین.
حالا میشه بگید چی رو شوخیدین؟

فائزه چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:32 ب.ظ

هه این که گفتم بچه گونس

خوب پس شوخی بود ؟ اما نمیشه که اوج احساسات شوخی گرفته بشه ؟ میشه !

شقایق چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:51 ب.ظ

هوم!
مارال جونم!از فروغ مطلب بذارید.خب!
دوس دارم شعراشو!
منتظرم....

جاتون خالی چند وقت پیش برنامه شعر خوانی فروغ داشتیم .
بذارید در حال حاضر چیزی که تو ذهنمه رو بنویسم:
ای ستاره ها مگر شما هم آگهید
از دوروی و جفای ساکنان خاک
که اینچنین به قلب آسمان
نظارگر نشسته اید
ستاره ها . ستاره ها ....

فائزه پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:49 ب.ظ

شقایق به نظر تو ما چیکار کنیم که مانلی خان به جا مارال نظر میذاره عزیزدلم نتش قعطیده نمیدونه طرف داره چیکا میکنه

شقایق به نظرت ما چیکار کنیم ؟؟؟؟که بازدید کننده هامون بجای اینکه این همه حاشیه نرند / بیان در مورد نظرشون توضیح بدند و روی حرف خودشون وایسن و این همه تفره نرند؟

حالا واسه اینکه برگردیم سر بحثمون بزارید یه مطلب رو بگم . اول از همه اگر واژه ها رو جابجا استفاده میکنم بگم که زایده ذهنه خودمه و اگر اشتباهی هست روی بی سوادی ما بذارید .
ببینید ما یک بچه بازی داریم و یک بچه گانه . همه ی ما داری کودک درون هستیم که وقت هایی به سراغمون میاد . حس جالبیه . پس هر کسی میتونه با کودکیش خلوت کنه . حرف بزنه . ارتباط بر قرار کنه و با همون زبان هم با دیگران حرف بزنه . از آنجایی که بچه ها دروغ نمی گن و از ریا و دورویی به دورند این احساسات بچه گانه هم پاکه و قابل احترام .
اما گاهی ما بچه بازی در میاریم و چیزهایی رو عنوان میکنیم که از سنه ما به دوره . مثلا بچه ای دو ساله برای یه اسباب بازی گریه میکنه . بچه ای دیگر در کنارش مثلا سه چهار ساله هم با اینکه میدونه اون اسباب بازی خیلی مهم نیست میزنه زیر گریه و اطرافیان بهش میگن تو بزرگ تری و بذار اون بازی کنه . بچه بازی در نیار .
خوب طبق مثال ممکنه همین اتفاق هم برای آدم های سن و سال دار تری بی افته . و رفتارشون نسبت به عقلشون پائین تر باشه . که من به این میگم بچه بازی در آوردن .
اما گاهی ما مثل بچه ها پاک و صادق میشیم که من اسمه اینو میذارم بچه گانه بودن . حالا خیلی با واژه ها بازی نکنیم . اینکه فائزه گفت بچه گانه بودن اوج احساساته من کاملا قبول دارم . اما با نظر اولش که میگه بچه گانست به درد خودت میخوره مخالفم . یعنی ما دیگه نمی تونیم صادقانه و کودکانه احساساتمون رو ابراز کنیم !؟ یعنی ما اینقدر آدمای بدی شدیم که احساسات بچگیمون رو فراموش کردیم و حالا که بزرگ شدیم جلاد و نسبت به اونا بی رحم ؟

فائزه جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 ق.ظ

شق جونم حرفم به نفع مانلی خان نبود ok نکردش

شقایق خانوم به نظرت فائزه میتونه حرفمو تحلیل کنه یا که میاد یه چیز دیگه میگه . و اصلا هم حواسش اینجا نیست

فائزه جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:28 ب.ظ

مانلی جان انقد دیر ج نظر دادی، داشتی این تحقیقو sear4 میکردی که من واست تحلیل کنم؟؟؟؟؟
ازم به دل نگیر شاید مارال بت نگفه باشه کلا آدم شوخی هستم
مگه نه شقاییییییییییق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چطور به شقایق میگی خانم به من فائزه خالیییی؟؟؟؟

چه دل گرفتنی ؟ دیدی شقایق چی گفتم ! فائزه خانوم اصلا حواسش اینجا نیست . اصلا شقایق کجائی ؟
خوب بذار از خودت بپرسم فائزه : اگه دوباره بخوای نظر بدی چی مینویسی . نه که بخوام نظر تو عوض کنم . به نظرت یاس واقعا تواناست ؟ خیلی هم نمی خواد تحلیل کنی . اونی که اول به ذهنت می رسه رو بگو .

شقایق جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:09 ب.ظ

هیه!
جالبه!رقابت دو طرز فکر...
آقای مانلی !روحیه فائزه منو کسی جز خودم نتونسته به خوبی درک کنه!باید بگم نظرش عوض نمیشهsry!
اگه خوب به نظراتش دقت کنید حرفای زیادی داره!حرفایی که ارزشش خیلی بیشتر از بچه گانه فک کردنه!به اینم توجه کنید که یکی از بزرگترین مزیت های بچه گانه فک کردن و بچه گانه دم زدن همین سادگیشه و اینکه هر طور میخوای و تو هر قالبی که برات ساده تره احساساتتو به زبون بیاری و شاید اینم ساده ترین راه بود برای فائزه!به نظرتون لطف بچه گانه بودن جز اینه؟!
فافا جونم پسری بابا!اون ادبیات خونده تو تجربی!شاید به نظرش بی رحمی بیاد کوتاه بیا ولی به فکرای بزرگت ادامه بده!

ای بابا !!!!!!!!!! خوب ما هم همینو میگیم دیگه . اینکه بچه گانه فکر کردن و حرف زدن مزیت های بسیاری داره . این فائزه بود که گفت بچه گانه فکر کردن به درد خودت میخوره . و ما هم گفتیم چرا اینطوری فکر میکنی ؟ بچه گانه بودن خوبه . چه ربطی به ادبیات و تجربی بودن داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فائزه شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:45 ب.ظ

هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اخ جون مارال دوباره نتت وصلید مارو از دسته بعضی ها نجاتیدی؟؟؟؟
استاد ادب رو میگم
من برم گاوم رو تشریح کنم

فدات بشم.
یادت نره دستاتو بشوری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد